1398-08-20 11:38
1401
0
66236
مدیر کل صدا و سیما خبر داد؛

تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در هفته وحدت

مدیر کل صدا و سیما عملکرد حوزه های سیما، صدا ، برون مرزی ، خبر و فضای مجازی مرکز گلستان را در راستای گرامیداشت سالروز ولادت رسول مهر و رحمت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) با هدف تکریم و ترویج فرهنگ وحدت شیعه و سنی تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما، منتظر حجت در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های هفته وحدت که با حضور معاونین صدا و سیمای استان برگزار شد، افزود: حوزه های مختلف این مرکز بر اساس برنامه ریزی های قبلی ، با تشکیل چندین گروه برنامه ساز رادیویی و تلویزیونی و گروه های خبری در گرگان و دیگر شهرستانها همزمان با میلاد مسعود پیام آور وحی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و سلم و امام صادق عیله السلام ویژه برنامه های شاد و متنوعی را برای مردم همیشه همراه گستان تدارک دیده است.

وی در ادامه افزود: معاونت سیما نیز با ویژه برنامه " اینجا ایران" کاری مشترک با شبکه شما 5 شب به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری  میهمان خانه های گرم مردم ایران  در این ایام خواهد بود؛ این ويژه برنامه همزمان با آغاز هفته وحدت هر شب از ساعت 22:00 از شبکه گلستان روی آنتن می رود، گزارش جشن های مردمی، دعوت از کارشناسان اهل سنت و شیعه، حضور شعرای استان، اجرای موسیقی زنده، گزارش مردمی، اجرای نمایش طنز با بازیکنان طنز استان، معرفی کارآفرینان، ورزشکاران، هنرمندان صنایع دستی و مفاخر علمی استان و ... از آیتم های ویژه برنامه اینجا ایران است و اجرای این برنامه را وحید حسین زاده و محمد قربانی برعهده دارند.

همچنین سیمای گلستان با ویژه برنامه "اولکام"، با پرداختن به جشن ها و مراسمات آیینی این ایام از مردم سراسر استان اهل سنت و شیعه، سخنرانی، تواشیح و ...با اجرای زلیخا کر، تهیه کنندگی و کارگردانی و گزارشگری جبار قلی سقلی در دو قسمت 30 دقیقه ای ساعت 16:10 از شبکه گلستان پخش می شود. 

مدیر کل صدا و سیما از پخش 4 مستند؛ "در مکتب مصطفی" به تهیه کنندگی مهدی ناظریان، "برادری" به تهیه کنندگی حمید رضا دنکوب به ترتیب هر کدام به مدت 30 دقیقه و مستند "آق آش" به تهیه کنندگی جبار قلی سقلی به مدت 40 دقیقه  و "روایت رهبری" به تهیه کنندگی عباس بهرامی به مدت 45 دقیقه در این ایام خبر داد.

منتظر حجت به تشریح برنامه های شبکه استانی صدای گلستان  و رادیو ترکمنی و برون مرزی پرداخت و اظهار داشت: ویژه برنامه "اندیشه های ناب "با اشاره به وحدت در اشعار مختومقلی فراغی از 19 آبان به مدت 6 برنامه 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی علی نصرا.. پور  ساعت 15:30 روی آنتن می رود. 

"مستند آق آش" ویژه میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) به تهیه كنندگی سونیا سعادت فر به مدت 30 دقیقه ساعت 15:00 روز پنجشنبه 23 آبان ویژه زندگی پیامبر در 63 سالگی تقدیم شنوندگان همیشه همراه گلستانی می شود.

ویژه برنامه "عطر وحدت"  به تهیه كنندگی رابعه اخلومدی به مدت 30 دقیقه روز میلاد ساعت 12:00 در خصوص وحدت روی آنتن می رود.

"مستند وحدت برلشیک آوازی (هم صدایی)" که به مدت 30 دقیقه روز میلاد (24 آبان) ساعت 15:00 به تهیه کنندگی لطیفه دوجی پخش می شود. 

 وی برنامه های "سایرایاراولکام"، " چشمه ایمان" و "خانه و خانواده"  را از برنامه های رادیو ترکمنی و برون مرزی این مرکز برشمرد که ویژه این ایام برای شنوندگان رادیو برون مرزی پخش می شود. 

"سایرایاراولکام" ویژه برنامه هفته وحدت رادیو ترکمنی و برون مرزی گلستان است که بصورت زنده ویژه این ایام هر روز از ساعت 15:00 به مدت 120 دقیقه با آیتم هایی از جمله کلام رهبری، ارتباط زنده با ائمه جمعه اهل سنت، گزارش مردمی، تواشیح، کارشناس مذهبی و پخش جشن های مردمی در داخل استان و ... با تهیه کنندگی لطیفه دوجی، احمد قرنجیک و عبدالطیف گرکز روی آنتن می برد. 

" چشمه ایمان" ویژه برنامه هفته وحدت و میلاد خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) از رادیو ترکمنی و برون مرزی به مدت 4 روز ساعت 20:35 تا 21:00  و ویژه برنامه "خانه و خانواده " را به مدت 3 روز به تهیه کنندگی لطیفه دوجی به مدت 15 دقیقه با هدف بیان اهمیت وحدت و یکدلی در خانواده و جامعه و ... پخش می کند.

مدیر کل صدا و سیما همچنین به ویژه برنامه های "معاونت خبر" اشاره کرد و اذعان داشت : حوزه معاونت خبر این مركز هم به پوشش کلیه رویدادهای این هفته در سطح استان، تولید و پخش 5 گزارش خبری با موضوع تحکیم وحدت شیعه و سنی، گفتگوی ویژه خبری با حضور  یکی از علمای شیعه و سنی به مدت 25 دقیقه از اهم فعالیت های این حوزه در این ایام می باشد.

منتظر حجت در پایان با اشاره به نقش، اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی در افکارسنجی و جهت‌دهی و مهندسی افکار عمومی افزود: معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت های مرکز نیز در خصوص این هفته به بارگزاری برنامه های مختلفی اهم از 4 اینفوگرافیک، 8 عکس نوشت، 6 کلیپ و نماهنگ، 4 موشن گرافیک، 4 پوستر، پویش ویژه هفته وحدت و ...از واحدهای صدا، سیما و خبر به رسالت خود در کنار دیگر معاونت ها عمل می نماید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.